Blipcast - czy to naprawdę takie fajne?
04 stycznia, 2008 o 20:12:13
Blipcast to agregator wiadomości, który powstał na fali popularności Blip.pl. W zamyśle twórców miał grupować wiadomości do jednego "kanału", aby można było tworzyć jakieś logiczne rozmowy na różne tematy. Dla mnie to przede wszystkim archiwum wiadomości, z którego nie korzystam w aż takim stopniu jak czynią to co poniektórzy blipowicze.
Widać, że niektórym już powoli zaczyna odbijać. Nie wiem czy kieruje nimi mania tagowania wiadomości czy po prostu podbić licznik na głównej stronie blipcasta.
Wcześniej niektórzy, teraz zawzięcie tagujący, przekazywali jakieś ciekawe wiadomości za pomocą swoich blipnięć. To była właśnie cała magia Blip.pl - możliwość bezpośredniego doświadczenia tego jak dany blipowicz przeżywa swoje życie. Blipcast przypomina mi trochę film "Truman Show" - brak polotu i możliwość przeanalizowania każdego ruchu ilekroć się chce. To już nie to co kiedyś. Blipcast zabił to coś, co miał Blip.pl. Nie twierdzę, że Blip.pl już stracił to co najcenniejsze, ale sądzę, że Blipcast trochę zakrzywia prawdziwe oblicze Blip.pl.
Tagowanie jest dobre i przydatne, na przykład do dłużej konwersacji lub do rozmowy kilku osób, ale nie rozumię ludzi, którzy dodają "#" przy co drugim słowie w swoim blipnięciu. Pomijam fakt, że takie haszowanie wiadomości już zabija powoli ich sens, ale czasami to nawet ciężko jest rozczytać lub wręcz trzeba odgadywać sens wiadomości.
Apeluję do Was, drodzy blipowicze. Używajcie blipcasta z głową i jego przeznaczeniem! I nie zniżajcie się do poziomu PoKeMoNóW, bo to naprawdę nic fajnego...
P.S. Celowo używałem słowa "niektórzy", mam nadzieję, że ci "niektórzy" wezmą sobie do serca moje słowa i troszeczkę przemyślą swoje niecne czyny ;-)
Lubi grać w komputer. Pisze nieregularnie i z błendami. Jest niepoprawnym fanatykiem technologii mobilnych. Więcej o nim na 

Komentarze do wpisu "Blipcast - czy to naprawdę takie fajne?":
1.
dRaiser's helloworld napisał(a):
04 stycznia 2008, 22:03:18
Afera blipcastowa
W środowisku blip.pl (Bardzo Lubię Informować Przyjaciół) lubi czasem powrzeć. Blogerzy, reporterzy, zwyczajni ludzie czy nawet boty regularnie okrutnie przeżywają wszystkie większe zmiany, jakie w tej dość nowej usłudze się pojawiają.[...]
2.
@net napisał(a):
04 stycznia 2008, 22:18:35
Oberwało się Blipcastowi
Susek skrytykował Blipcasta. Nie całego, ale fakt, że niektórzy tagują “na ilość”, a nie “na jakość”. Oczywiście każdy taguje po swojemu, tak jak mu się podoba. Czasami z głową, czasami bez sensu, dodając hasze do...
3.
ninaque napisał(a):
05 stycznia 2008, 10:48:13
#tagowanie #na #ekranie
Wczoraj Susek napisał wpis na temat Blipcastu, serwisu służącego do tagowania i porządkowania swoich blipów w kanały. Zapytał w nim, czy niektórzy użytkownicy przypadkiem nie nadużywają tego narzędzia i rozpoczął dyskusję, która prz[...]
4.
nrafal.pl - o Internecie z pas napisał(a):
05 stycznia 2008, 15:25:52
Blip i Blipcast, czyli mała burza w blogosferze
Wczoraj wpadłem na pomysł, żeby napisać coś o Blipcaście. Miałem zamiar pochwalić tą inicjatywę i zastanowić się nad jej możliwymi i sensownymi zastosowaniami (także w kontekście tego, co podrzucił reuptake). Nie zdążyłem tego zro[...]
5.
Susek's jogger napisał(a):
06 stycznia 2008, 21:50:48
Echa "Afery Blipcastowej"
Po moim, bardzo szumnie nazwanym "Aferą Blipcastową" wpisie, nadeszła pora podsumować, jaki ów afera miała oddźwięk w sieci.
Mój blog zanotował 3195 wejść dnia 4. stycznia, którego to "aferowa" notka pojawiła się na moim blogu. Wpis [...]
6.
Lanooz napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:20:25
Nie dość, że to traci już pewien sens to na dodatek wpis wygląda idiotycznie nienaturalnie – przepełniony hashami. I to jest irytujące
Podpisuję się pod suskiem ;)
7.
kuba filipowski napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:21:31
blipcast to narzędzie. można go użyć dobrze lub źle (tak jak noża). ja jestem z blipcastem bardzo uczuciowo związany i będę go bronił do ostatniego bajta
8.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:23:32
@ Kuba, rozumiem. Sam czasami używam blipcasta jako narzędzia (np. w kanale apple jako agregatora wiadomości dla innych) ale nie przesadzajmy, bo niektóre wiadomości wyglądają tak „#dziś #oglądam #tv #wieczór”.... A to już na normalną wiadomość nie wygląda…
9.
OSKAr napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:24:21
W końcu ktoś o tym napisał. Niedługo mój IM będzie wyglądał w samych hashach, bo 90% to z tagami..
I ja również Kamil aka OSKAr się pod tym podpisuję ;-)
10.
Lanooz napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:25:13
nikt się nie przeciwstawia blipcastowi. Wręcz przeciwnie, susek napisał, ze to przydatne narzędzie ale jest ostatnimi czasy trochę przesadnie nadużywane – i to się nie podoba.
11.
Piet napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:26:10
+1
12.
cimlik napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:29:08
Ja również się podpisuję pod tym tekstem. Proponowałbym jakiś filtr – na przykład wysyłanie informacji do użytkownika blipcast i odsyłanie wiadomości bez hashów do kokpitu.
13.
kuba filipowski napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:30:15
nagle wszyscy przeciwko blipcastowi… ludzie szkąd ten uraz do haszu?
14.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:31:38
@ Kuba, czytanie ze zrozumieniem się kłania. My nie jesteśmy przeciwko blipcastowi, my chcemy, aby wreszcie używać go zgodnie z jego przeznaczeniem i bez zbytniej przesady.
15.
OSKAr napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:32:36
Kuba – nikt nie ma urazu, ale jak 90% wiadomości z Blipa ma w sobie hash, to trochę traci to na idei. Niedługo zaczną tagować każde słowo.
16.
kuba filipowski napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:33:48
no to apeluj do bliposfery ziom.
17.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:35:04
Widziałeś to zdanie?
18.
Lanooz napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:35:21
nic innego susek nie robi – apeluje do bliposfery :P
19.
kuba filipowski napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:36:41
proponuje, żebys napisał jaka jest dopuszczalna liczba haszy w jednym wpisie
20.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:38:44
Czy to ma być ironia? Bo jakoś jej nie wyczuwam… Dla mnie mogą być i same hasze w wiadomości, ale niech niesie ze sobą jakiś sens, np. „maluję płot” można wyrazić tak – „maluję płot”, „#maluję płot”, „#maluję #płot”, „maluję #płot” albo „############” ;-)
21.
Kamil Nicieja napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:41:07
Blipcast to bardzo fajne narzędzie, ale zgadzam się z Suskiem. Przecież nawet dzisiaj ktoś sobie „nabijał” tagi, a potem się tłumaczył, że testuje. :/
@OSKAr: czyli jak chcę posortować każdą wiadomość to robię źle i mijam się z celem blipcasta?
22.
kuba filipowski napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:41:46
to nie ma być ironia. liczę na jakieś pozytywne rozwiązania. apele o rozsądek imo są mało skuteczne.
a z płotem fajnie wymyśliłeś :)
23.
OSKAr napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:45:31
(Komentarz zmodyfikowany 04.01.2008 o 20:47)
Kamilu – nie zrozumiałeś. Traci na idei wtedy jak wygląda to mniej więcej tak: „#tv #tvn7 #friends” (wypowiedź Fanatyka). Takich jest więcej. To staje się nudne. Wierz mi, nie chciałbyś widzieć za drugiej takiej wiadomości.
24.
kuba filipowski napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:50:16
nie wiem czy to do mnie (Kamilu?) ale na blipie jest opcja wyłączenia obserwowania.
25.
b4it napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:50:56
Ja to nawet nie widzę sensu tego Blipcasta…
Otagujecie sobie jakiś wpis i co? Jest jakiś lepszy? Ciekawszy? Popularniejszy?
26.
OSKAr napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:53:32
Kuba – nad Twoją wiadomością jest wypowiedź Kamila Nicieji (jeżeli źle odmieniłem, to mnie popraw).
Kuba – tak, wyłączę wszystkich z obserwowania. Genialny pomysł.
27.
Kamil Nicieja napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:58:09
@b4it: niektórzy tak samo argumentują to, że blip jest im niepotrzebny. ;p
Dzięki blipcastowi mogłem się dowiedzieć np. co inni blipowicze sądzą o facebook vs scoble case – kilku z nich nie miałem śledzonych i bym się nie dowiedział. Ciekawym pomysłem była również wspólna „relacja” z granderby
28.
kodz napisał(a):
04 stycznia 2008, 20:59:30
ej, takie krotkie pytanie:
I CO Z TEGO?
czy naprawde trzeba zabierac
glos w rzeczach, ktore wedlug
was nie maja sensu? nie widzicie
sensu w blipcascie, to go zignorujcie.
tak trzeba sie pokazac, blogusia
wypelnic kontentem?
polecam dorosnac do ignorowania rzeczy,
naprawde.
29.
Tomasz Topa napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:01:09
Zasadniczo #popieram ;)
Blipcast się w ciągu tygodnia-dwóch znudzi (czytaj: spowszednieje) i skończy się #tagowanie #każdego #wyrazu. Można przeżyć ten czas :)
30.
Fanatyk napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:02:40
Ostrzegam! Jestem zmęczony i komci już nie chciało mi się czytać :P
Susek, marudo jedna :P, reagujesz na blipcasta jak ja na blipa w pierwszej chwili. A po co to? A komu to? A bez sensu to-to. etc.
A czemu nie?
Skoro kogoś to bawi! Powiem jako największy „spamer” blipa – jeśli komuś przeszkasza nawał wiadomości wysyłanych na dany kanał lub przez danego użytkownika niech go nie subskrybuje. Proste, prawda?
Blipcast jest tak samo dodatkiem, „zabawką” do blipa jak blipmapa.
Nie marudź #ziom ;)
31.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:02:58
@ kodz, ja Ci zaproponuję wczytanie się trochę w tego mojego blogusia. Nie oceniaj mnie po jednym wpisie :>
Widzę, że nie dało Ci przeczytać tego wpisu trochę głębiej. Mi nie chodzi o to, że blipcast jest bez sensu, mi chodzi o to, że blipcast jest aż za bardzo mija się ze swoim pierwotnym powołaniem…
Fanatyku, mógłbym Cię odsubskybować, ale czasami przekazujesz naprawdę warte uwagi linki/wiadomości etc. ;-)
32.
kodz napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:05:27
@susek – nie oceniam blogusia więc, tylko notkę. a jej wydźwięk był jaki był, tłumaczenia umieść w updacie notki zatem ;)
33.
dRaiser napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:14:51
Ja też polubiłem Blipcasta od pierwszego „wejrzenia”, chociaż początkowo przerażałem się, co to za hasze wszędzie są. Obecnie to może pomóc – raz, że tagi są po prostu wygodne, dwa, że strona blipcasta jest moim zdaniem przejrzystsza od bliposfery.
A rozwiązanie problemu jest moim zdaniem proste – może chować znak „#” przy wyświetlaniu wpisów?
34.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:17:31
@ kodz, jakie tłumaczenie mam umieścić w updacie, bo ja ze swojej strony raczej wszystko powiedziałem.
———————————————
@ Draiser, wg mnie za ciężko byłoby wyeliminować „#”, ale nie wiem, nie znam się ;-)
———————————————
Do wszysktich:
Polecam przeczytać te blipnięcia:
http://blip.pl/dm/640346
http://blip.pl/dm/640358
i
http://blip.pl/s/638430
To jest jakby esencja moich wypocin.
35.
Lanooz napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:23:39
problem w tym, że chcemy być na blipie i subskrybować ludzi którzy ciekawie piszą (lub mamy jakiś inne intencje).
I po n-ty powtarzamy, że to nie blipcasta sie czepiamy. Tylko dlaczego nikt nie chce tego zrozumieć? Żeby mieć argument przeciwko?
@b4it, konkretne powody: blipcaście można znaleźć ciekawe treści..np. co w #tv, kto co nagada o #nasza-klasa kto co #słucha.
To jest po prostu jakaś opinia, a teraz naskakujecie na biednego suska nieco bezpodstawnie, zaczynając już odnosić się nieprzyjemnie do jego osoby.
36.
czara napisał(a):
04 stycznia 2008, 21:27:00
blipcast to jeden z ciekawszych dodatkow do blipa
ale haszowanie co drugiego wyrazu w wypowiedzi to przesada
37.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 22:03:16
Napisałem na blogu @net ale napiszę i tutaj:
38.
micro napisał(a):
04 stycznia 2008, 22:09:31
to przejdzie… Spokojnie nie róbcie afery po 3 dniach, bo tylko ludzi podpuszczacie
39.
Susek napisał(a):
04 stycznia 2008, 22:14:04
@ micro, ale ja wcale nie miałem zamiaru robić żadnej afery, nie miałem również zamiaru zapełniać blogaska zawartością, ja po prostu chciałem zabrać głos w sprawie, która (jak się okazuje) nie tylko mnie denerwowała ;-)
40.
nrafal napisał(a):
05 stycznia 2008, 12:04:40
A tylko chciałem ten tekst uwadze polecić: link
i już nie będę się cieszył ze znalezienia się na liście potrafiących tagować ;-)
41.
riddle napisał(a):
05 stycznia 2008, 16:40:13
Kolejna polska opera mydlana, bo ludzie nie umieją czegoś używać. Innymi słowy, nie dla psa kiełbasa.
42.
Dominik Koza napisał(a):
05 stycznia 2008, 23:01:42
brawo kuba filipowski za marketing w komentarzach! premia za ilosc linkow? ;)
przy okazji tej malej burzy, zauwazylem dopiero, ze dziala cos takiego jak blipcast.
43.
kuba filipowski napisał(a):
06 stycznia 2008, 23:43:13
premia za ilość linków? dobry pomysł :) muszę go przedstawić ekipie :D
44.
exx napisał(a):
09 stycznia 2008, 18:53:33
Byłbym za limitem dziennym :-) jest do zrobienia! do tego w dość łatwy sposób, czego więcej wymagać? prosi innych – używaj opcji z głową! ? nie w tym kierunku drodzy Państwo!
Można też zrobić dział na blipcast do którego będą leciały śmieci, a wyświetlały na głównej etc. będą się tylko te z działami, ale to też się zaśmieci… może w ogóle zamiast „#” dać @ bez powiadomienia to mniej będzie :D
Dodaj komentarz: